ETT ENKLARE DU – 10 VECKORS BOOTCAMP


66 dagar (nästan 10 veckor) = Tiden det tar att skapa en ny vana….

Skulle du vilja bli en bättre och ENKLARE version av dig själv?

ENKLARE – som i lättare i vikt, starkare, stabilare, smidigare och med bättre kontroll och balans, alltså enklare att göra det du vill kunna göra

ENKLARE – som i mindre smärtproblem, humörproblem, sömnproblem alltså en enklare och bättre vardag


Du är nog medveten om vad som skulle ge dig en hälsosammare känsla i kroppen… fysisk aktivitet i varierade former, näringsriktig mat i rätt proportioner och återhämtning på rätt nivå. MEN när kroppen börjar ändras i takt med fler år på nacken är vägen dit kanske lite krokigare. Benen känns kanske svagare, balans, smidighet och spänst har försämrats och vid minsta försök till träning ”som det var förr” protesterar kroppen. En puff i rätt riktning med genomtänkt kost och träning för en hållbar kropp kan man därför behöva hjälp med. Under dessa 10 veckor får du pusselbitar du behöver för att nå dit och bli en ENKLARE version av dig själv.

Du tränar delvis på egen hand och delvis med mig och din grupp på plats utomhus i Bygdeå alternativt på egen hand på distans. De första veckornas är grundträning och sedan följer 6 veckor då du väljer om du vill följa gruppen som vill komma igång med löpning eller om du vill satsa mer på styrka för en hållbar, stark och smidig kropp. Har du specifika önskemål eller problemområden/skador rekommenderar jag lyxpaketet där vi går igenom dig grundligt för bästa förutsättningar.

Vi följer en god och lättlagad kostplan från Ulrika Davidssons bok 66 Day Challenge, boken används också som arbetsbok till våra teoripass. Ditt kaloriintag anpassas efter dina mål och förutsättningar.

Ps. Köp den på bokrean, från 99 kr!

 – ”Jag skulle vilja kunna springa (igen)…”

När jag frågar mina PT-kunder om deras hälsovision så är det en vanlig drömbild att kunna springa eller kanske jogga ett par gånger per vecka. Kanske är det fundamentalt i oss att kunna ta sig fram fortare än att gå eller så minns man den sköna känslan efter en löptur och i hela kroppen när det blivit en vana…

Nu gör vi verklighet av detta tillsammans!

VARFÖR? Dagens utbud av träning online, kostråd, dieter, information, Youtube-filmer, poddar, stretchskolor, skade-googling etc…. är helt enormt. Det är klart att du kan hitta allt detta på andra ställen, vissa kanske till och med gratis. Problemet är bara att det tar en massa tid, du vet inte vad du får för kvalité och om det är utformat att passa t.ex. kvinnor i 45-50 års ålder. Du kanske får en käck tjej eller tuff kille som ska lägga upp din träning och kanske inte riktigt kan relatera till hur det är när kroppen inte riktigt vill vara med som tidigare.

Jag, Camilla Åström som håller i denna bootcamp är själv 53 år, har tränat stora delar av mitt vuxna liv. Mestadels gruppträning och löpning men även testat Triathlon, cykling och längdskidor. Jag har genomfört ett antal motionslopp däribland En Svensk Klassiker (2013-14) och instruerar i flera gruppträningsformer. Ändå så inser jag att något händer med kroppen, muskelmassa och styrkan minskar, det uppkommer nya skador eller belastningsbesvär med jämna mellanrum och det är inte självklart att hoppa, studsa eller slänga sig ner på golvet som tidigare. Häng med på mina bootcamp så hjälps vi åt att ta oss till ett bättre förhållande till motion och hälsa.

Utbildningar
  • Massageterapeut (2018-2019)
  • Seniorcoach (kost, träning och coaching för äldre) (jan-jun 2017
  • Personlig Tränare, via Intensive PT Education (april 2016)
  • Yoga + Yinyoga instruktör (2017+2019)
  • Löpträningsutbildning via 08fri (2012)
  • Instruktörsutbildningar i Step, Zumba, Pilates, Aqua, Cykel, Styrka, Core, Total Training

Med reservation för ändringar